Personuppgiftspolicy

En bostadsrättsförening måste hantera de boendes personuppgifter för att kunna veta vilka som bor i föreningen och för att kunna erbjuda tjänster till de boende. På denna sida beskriver vi hur insamling och användning av data hanteras för att följa gällande lagar och förordningar (GDPR).

Vilka uppgifter lagrar vi och hur länge

De uppgifter som lagras är namn, adress, telefonnummer, e-postadress. Vi sparar uppgifterna så länge det är nödvändigt med hänsyn till ändamålen med behandlingen. Vi grundar insamlingen av personuppgifter på den lagliga grunden för att fullgöra en rättslig förpliktelse.

Ändamålet med insamlingen

Vi samlar in uppgifter för att kunna uppföra ett register över de boende.

Ta del av, ändra eller radera den lagrade informationen

Du har rätt att begära information om vilka personuppgifter vi har lagrade om dig. För att göra detta kontaktar du personuppgiftsansvarig. Du har även rätt att begära rättning eller radering av dina personuppgifter när som helst.

Rättslig förpliktelse

Behandlingen är nödvändig för att fullgöra en rättslig förpliktelse som den personuppgiftsansvarige har.

En bostadsrättförening är skyldig att föra en lägenhetsföretckning över de boende. Därav finns det laglig grund för den behandling av personuppgifter som vi gör.

Personuppgiftsansvarig

Bostadsrättsföreningen Brevlådan 2
Organisationsnummer: 769625-7224
Adress: BREVVÄGEN 2 BV